Taidon ja käsityön -viikkoa vietetään huhtikuussa

Käsi- ja taideteollisuusliitto Taito ry, Tekstiiliopettajaliitto TOL ry ja Teknisten aineiden opettajat – TAO r.y. haastavat kaikki käsityöalan toimijat tekemään yhdessä taito ja käsityö näkyväksi Taidon nimipäivänä, 14. huhtikuuta.

Taidon päivä kruunaa Taidon ja käsityön viikon, jota vietetään 8.–14.4.2013. Viikko näkyy lukuisissa tapahtumissa, näyttelyissä, kursseilla sekä työpajoissa, verkkoyhteisöistä puhumattakaan. Käsi- ja taideteollisuusyhdistykset ovat valinneet viikon teemaksi nauhat ja nyörit, joiden tekemistä opetetaan taitokeskuksien työpajoissa.

Kouluissa ympäri Suomen järjestetään viikon aikana erilaisia mahdollisuuksia oppia ”Opi uusi taito” -teemalla ja samalla tuodaan esille Tekstiiliopettajaliiton vuoden 2013 teemaa: ”Tee käsin – voi hyvin”.

Ota haaste vastaan ja tuo esille oma käsityön näkökulmasi. Olemme vahvempia meitä kaikkia yhdistävän asian puolesta!

Lisätietoja Taidon ja käsityön päivän ja -viikon tapahtumista saa liittojen nettisivuilta tai kunkin liiton yhdyshenkilöltä:

Käsi- ja taideteollisuusliitto Taito ry
Marika Sarha, puh. 040 7523 662