Ilmoittautuminen KUT-seminaariin on auki

18.3.2019

Taitoliitto, Tekstiiliopettajaliitto TOL ry ja Teknisten aineiden opettajat TAO r.y. järjestävät nyt toisen kerran suositun KÄSITYÖN UPEA TULEVAISUUS -seminaarin.

Käsityön opettajille ja kaikille alasta kiinnostuneille suunnatussa seminaarissa on luvassa keskusteluja ja avauksia käsityön ja muotoilun ulottuvuuksista, kestävästä tulevaisuudesta ja tulevaisuuden työelämätaidoista, tekemällä oppimisesta sekä teknologiakasvatuksesta.

Tule mukaan kuulemaan ja keskustelemaan – yhdessä luomme kädentaitojen tulevaisuuden!

10.00–10.15   Avauspuhe
10.15–11.00   Mikä kestävä koulutus? Näkökulmia Sustainability, Human Well-being and the Future of Education -kirjasta. Jenna Lähdemäki-Pekkinen, asiantuntija, Sitra.
11.00–11.45   Epäonnistuminen luovassa prosessissa. Milla Vaahtera, muotoilija
Lounas
12.45–13.30   Maker culture – Yhdessä tekemisen kulttuuri. Heikki Pullo, teknologiaopettaja
13.30–14.15   Tekstiili vuonna 2030: uudet teknologiat kohtaavat perinteen. Pirjo Kääriäinen, professori, Aalto yliopisto.
14.15–14.45   Mun elämä – mun tulevaisuus. Tulevaisuuden työelämätaidot. Riikka Lehtinen, asiantuntija, talous- ja työelämätaidot ja Eija Seppänen, asiantuntija, opettajien talouskoulutus, Talous ja nuoret TAT.
Kahvi
15.15–16.00 Teknologiakasvatuksen tulevaisuus – yksinäisiä sankareita vai yhteisiä saavutuksia? Maria Clavert, työelämä professori, Aalto yliopisto
16.00–16.15 Seminaarin loppukommentit:
      Jouni Kaipainen, TAO, hallituksen puheenjohtaja
      Minna Hankala-Vuorinen, TOL, hallituksen puheenjohtaja
      Minna Hyytiäinen, Taitoliitto, toiminnanjohtaja

Paikka:
Kansallismuseo, Mannerheimintie 13, Helsinki.

Seminaarimaksu:
Ilmoittautumiset ja seminaarimaksu tapahtuu ostamalla lippu verkkokaupasta.
Hinta 65 €.
Opiskelijat  45 €, verkkokaupan ostoskorissa koodilla OPISKELIJA.

Jäsenhinnat:
Helsingin seudun tekstiiliopettajat  jäsenet  55 euroa, verkkokaupan ostoskorissa koodilla HELTOL.
Teknisten aineiden opettajat TAO r.y. jäsenet 35 euroa, verkkokaupan ostoskorissa koodilla TAO.

Seminaarimaksu sisältää osallistumisen luentoihin, runsaan lounaan seisovasta pöydästä ja iltapäiväkahvin.
Ilmoittautumiset 30.4.2019 mennessä!

ILMOITTAUTUMISEEN