Jaana Inki on vuoden käsityönopettaja - Liiton nimi säilyy ennallaan

30.9.2019

Syyspäivillä palkittiin liitossa ansioituneita

Syyspäivien iltajuhlassa julkistettiin Tekstiiliopettajaliiton keskuudestaan valitsema vuoden käsityönopettaja. Tänä vuonna kunnianosoituksen saa kannettavkseen Jaana Inki Tampereen seudun tekstiiliopettajista.

"Jaana on aktiivinen, idearikas, toimelias ja aina tyylikäs tekstiilityön opetuksen asiantuntija ja käsityön puolestapuhuja. Monipuolinen osaaja, kokeileva Jaana ei säästele itseään kun käsityö tarvitsee asioiden edistäjää ja uudistajaa. Jaanan kiinnostus ja innostus uusiin asioihin on elämäntapa, uudet koulutukset odottavatkin jo ensi syksynä tarmokasta opiskelijaa!"

Lämpimät onnittelut Jaanalle!

Syyspäivillä liitto palkitsi myös aktiivisia jäseniään:

Hopeinen ansiomerkki: Sari Tuominen Satakunnan tekstiiliopettajista.
Pronssinen ansiomerkki: Satu Grönman, Anne-Mari Marjamäki, Laura Tolvanen ja Leena Töykkälä Satakunnan tekstiiliopettajista. Marjo Malinen, Hanna Pylvänäinen, Iina Ruuskanen ja Auli Saarinen Helsingin seudun tekstiiliopettajista.

Uutisia liittokokouksesta

Liittokokouksessa 29.9. liiton nimi päätettiin säilyttää ennallaan Tekstiiliopettajaliittona. Kokouksessa annettiin 13 nimenmuutosta puoltavaa ääntä sekä 5 vastustavaa.  Muutoksen etenemiseksi tarvittavaa ¾ äänten enemmistöä ei kuitenkaan syntynyt.

Liittokokouksessa hallituksen puheenjohtajaksi vuodelle 2020 valittiin Minna Hankala-Vuorinen. Tulevana vuonna hallitus on täysilukuinen ja sen muodostavat Sanni Kettunen, Marjo Malinen, Nina Pakkala, Annamari Pyöria, Hanna Pötsönen, Iina Ruuskanen, Anu Vartiainen ja Johanna Wahlberg sekä varajäsenet Pirita Peltomäki, Hanna Pylvänäinen, Eeva-Liisa Särkelä ja Sanni Ämmälä.

Jaana Inki on Vuoden 2019 käsityönopettaja