#Kasvomaskitalkoot -somekampanja

4.9.2020

Liittojen yhteinen #kasvomaskitalkoot -somekampanja

Haastamme omat jäsenemme teettämään maskia oppilastyönä. Tekstiiliopettajaliiton, Marttaliiton ja Naisten Valmiusliiton yhteinen kampanja Kasvomaskitalkoot käynnistyi viikolla 34. Kampanjasivulle voi lähettää kuvia ommelluista maskeista. Muista merkitä ompelemasi maski somessa hashtagilla #kasvomaskitalkoot.

Muutama paikallislehti on jo tarttunut uutisoimaan kouluissa oppilastöinä tehdyistä kasvomaskeista, joten kannustamme nyt kaikkia jäseniämme osaltaan kertomaan työstään paikallislehtiin. Näin saamme yhdessä tuotua esille käsityön oppiaineen merkitystä vallitsevan poikkeustilan keskelle sekä konkreettisia positiivisia tekoja, joita jokainen pystyy itse tekemään. Kasvomaskeja voi tuoda esille ekologisuuden, turvallisuuden, oman vaikuttamisen ja yhdessä tekemisen näkökulmista.