Lataa Educan pakopeli omaan käyttöön

23.1.2020

Kuinka paljon T-paidan ompelusta jää palkkaa ompelijalle? Missä maasta Suomeen tuodaan eniten vaatteita ja millaisissa oloissa ne valmistetaan?

Tekstiiliopettajaliitto on tuottanut aiheesta pakopelin, jonka sisällöt voit ottaa heti käyttöön omalla käsityötunnillasi. Peli ei vaadi suuria järjestelyitä tai hankintoja ja se on suunnattu ensisijaisesti peruskoulun 7. luokille. Sisältöä on kuitenkin helppo muokata muillekin ikäluokille.

Pakopelissä oppilaat eläytyvät kansainvälisen tutkijajoukon rooliin. Tutkijat ovat kiinnostuneet erään kaukoidässä sijaitsevan tehtaan työoloista. Heillä on tunti aikaa kerätä todisteet tehtaan työolojen ja tuotannon rikkomuksista ennen kuin tehtaan omistajat räjäyttävät todisteet taivaan tuuliin.

Lataa materiaalit omaan opetukseesi jäsensivuilta. Pakopeli oli julkaisunsa jälkeen kuukauden ajan avoimesti ladattavissa, minkä jälkeen se siirtyi vain Tekstiiliopettajaliiton jäsenten käyttöön.