Liitolla uusi opiskelijayhdistys, tavoitteena kaikille opiskelijoille ilmainen jäsenyys

7.2.2020

Kotex liittynyt Tekstiiliopettajaliittoon

Hallitus on hyväksynyt liiton jäsenyhdistykseksi Kotex ry:n joka on Itä-Suomen yliopiston kotitalouden- ja käsityönopettajaksi opiskelevien ainejärjestö. Tervetuloa joukkoon Kotex!

Enemmän opiskelijajäseniä liittoon

Hallitus päätti kokouksessaan 8.2.2020 ehdottaa liittokouksessa, että jatkossa käsityön opettajaopiskelijoille myönnettäisiin ilmainen jäsenyys liitossa. Päätökseen vaikuttivat opiskelijoiden parista herännyt toive sekä muiden pedagogisten järjestöjen vastaavat käytännöt. Tähän asti liiton opiskelijajäsenyys on maksanut kaksi euroa ja lisäksi kotiin postitettu lehti on kustantanut 12 €.

Jatkossa ilmainen opiskelijajäsenyys ei kuitenkaan sisältäisi kotiin kannettua lehteä. Lehti on  kaikille jäsenillemme ilmaiseksi luettavissa sähköisenä versiona jäsensivuilla. Kampuksilla opiskelijajärjestöjen tiloissa on myös Tekstiiliopettaja-lehden vapaakappaleita luettavissa. Lehden voisi tilata kotiin sen paino- ja käsittelykulut kattavaan hintaan 12 €/vuosi.

Näin opiskelijalle jäisi jäsenyydestään kustannukseksi ainoastaan opiskelijajärjestönsä tai paikallisyhdistyksensä jäsenmaksu. Nämä yhdistykset laskuttaisivat jatkossakin opiskelijoita oman käytänteensä mukaisesti.