Osallistu luokkasi kanssa kilpailuun - osallistua voi vielä 30.9. asti

1.8.2020

Virtuaaliset messut tänä vuonna

Vallitsevan koronatilanteen vuoksi Suomen Kädentaidot -messut on jouduttu livenä perumaan ja siirtämään virtuaalimessuiksi. Käsin tehty tulevaisuus -kilpailu järjestetään vielä ja voittaja julkistetaan messujen aikana. Julkistamisesta tiedotetaan vielä myöhemmin tarkemmin.

Käsin tehty tulevaisuus -kilpailuun voi osallistua vielä 30.9. asti.

Suomen Kädentaidot -messut, Tekstiiliopettajaliitto ‒ TOL ry sekä Teknisten aineiden opettajat ‒ TAO ry järjestävät Käsin tehty tulevaisuus -käsityökilpailun.

1. Kilpailusarjoja on kolme: 7‒12-vuotiaat, 13‒16-vuotiaat ja yli 17-vuotiaat peruskoulujen, käsityökoulujen ja muiden käsityön opetuksen ryhmien oppilaat.
  2. Kilpailuun voi osallistua yhdellä työllä, yksilönä tai ryhmässä.
  3. Kilpailutöiden tekemiseen hyödynnetään teknisen- ja tekstiilityön oppeja.
  4. Kilpailun esiraatiin kuuluvat TAO:n ja TOL:in edustajat
  5. Kilpailun finaaliraatiin kuuluvat Tampereen Messujen edustaja, TAO:n ja TOL:in edustajat sekä muita kilpailun yhteistyökumppaneita.
  6. Raati arvostaa kekseliäisyyttä, esteettisyyttä, oivaltavia teknisiä ratkaisuja, työn laatua ja kädentaitoja. Uusiomateriaaleista sekä kestävää kehitystä edistävistä tekniikoista saa lisäpisteitä.
  7. Työ on tehtävä juuri tätä kilpailua varten. Kilpailutyötä, sen ohjeita tai kuvia
    työvaiheista ei saa julkaista ennen kilpailun tulosten julkistamista.
  8. Opettaja valitsee oppilaidensa töistä ne, jotka täyttävät kilpailun kriteerit. Kun työt on valittu, opettaja kuvaa kilpailutyöt ja täyttää kilpailulomakkeen 30.9.2020 mennessä. Kilpailulomake löytyy osoitteesta
    www.tekstiiliopettajaliitto.fi, täytetty lomake ja kuva toimitetaan osoitteeseen: toimisto@ tekstiiliopettajaliitto.fi. Alaikäisillä oppilailla tulee olla huoltajan suostumus kilpailuun osallistumiseen.
  9. Esiraati valitsee kaikista kilpailutöistä 10 työtä sarjaa kohden. Nämä työt pääsevät kilpailun finaaliin.
  10. Finaalin pääsystä ilmoitetaan opettajille 15.10.2020 mennessä. Tämän jälkeen opettaja toimittaa kilpailutyön finaaliraadille 30.10.2020 mennessä. Muista liittää mukaan esiraatia varten täytetty kilpailulomake. Toimitusosoite: Tampereen Messut Oy / Käsin tehty tulevaisuus, Ilmailunkatu 20, 33900 Tampere
  11. Finaaliin valitut tuotteet ovat esillä näyttelyssä Suomen Kädentaidot -messuilla Tampereella 13.‒15.11.2020. Kilpailutöitä ei vakuuteta erikseen.
  12. Kilpailuun osallistumalla osallistujat antavat suostumuksensa töiden kuvaamiseen
    ja julkaisemiseen kilpailun järjestäjien www-sivuilla, Facebookissa, Instagramissa, lehdissä sekä työn esittelyyn Suomen Kädentaidot 2020 -messuilla.
  13. Kilpailussa palkitaan jokaisen sarjan viisi parasta. Kaikki finaaliin päässeet saavat kunniakirjan. Kunniakirjat postitetaan finalisteille joulukuussa 2020.
  14. Palkintojenjakotilaisuuteen messuille kutsutaan kilpailijoista jokaisen sarjan viisi parasta sekä heidän opettajansa. Palkintojenjakotilaisuus järjestetään Suomen
    Kädentaidot -messuilla 13.11.2020. Messuille pääsee yksi huoltaja alaikäistä osallistujaa kohden. Opettajat saavat kolmen päivän messurannekkeen ja heidät mainitaan voittajien nimien ohessa.
  15. Kilpailun järjestäjät palauttavat työt osallistujille messujen jälkeen. Pakkaus- ja lähetyskulut maksimissaan 10 € lähetystä kohden.

Kilpailun palkinnot

SARJAT: 7‒12-VUOTIAAT JA 13‒16-VUOTIAAT
1. Elna eXperience 450 ompelukone (arvo 399 €)
Palkinnon lahjoittaja: Elna-merkin maahantuoja