Rovaniemen kevätpäivien 2014 tunnelmia
Tampereen paikallisyhdistysläisiä neuloo Taidon ja käsityön viikon Flash Mob -tapahtumassa 2013

Vuosi 2018 on liiton 107. toimintavuosi. Jäseniä liitossa on 832, joista suurin osa on perusopetuksessa tekstiilityötä opettavia. Jäsenistö on organisoitunut 16 jäsenyhdistykseen.

Edunvalvonta on liiton päätehtävä ja sitä toteutetaan laatimalla käsityön opetukseen liittyviä selvityksiä, kannanottoja ja lausuntoja.

Järjestämme jäsenistöllemme vuosittain yhden täydennyskoulutustapahtuman, syyspäivät ja olemme mukana Educa-messuilla. Lisäksi järjestämme vuosittaista Taidon ja käsityön viikkoa yhdessä Taitoliiton ja Teknisten opettajien kanssa. Valitsemme vuosittain vuoden käsityönopettajan ja jaamme stipendejä käsityön lukiodiplomien tekijöille ja päättöluokkalaisille. Lisäksi tänä vuonna järjestämme yhdessä Designmuseon ja Taitoliiton kanssa Käsityön upea tulevaisuus-seminaarin.

Liiton lehti "Tekstiiliopettaja" on tärkeä foorumi, jossa käsityönopetuksesta ja käsityökulttuurista keskustellaan monipuolisesti neljä kertaa vuodessa.