Työvaliokunta

Työvaliokunta käsittelee valiokuntien ja toimikuntien esitykset ja valmistelee hallituksen kokoukset. Vuonna 2019 toimikuntaan kuuluvat: Minna Hankala-Vuorinen (pj.), Mari Salovaara, Annamari Pyöriä ja Saara Tahvanainen.

Taloustoimikunta

Laatii talousarvion ja seuraa taloustilannetta. Vuonna 2019 valiokuntaan kuuluvat: Saara Tahvanainen (pj.), Iina Ruuskanen ja Helena Hämäläinen

Järjestötoimikunta

Vastaa vuoden käsityönopettajan valinnasta, lukiodiplomi- ja päättöluokkalaisten stipendien myöntämisestä, pitää yhteyttä alamme opiskelija- ja paikallisyhdistyksiin, listaa ja kartoittaa mahdollisia yhteistyökumppaneita, ylläpitää yliopistoyhteistyötä sekä tarvittaessa huolehtii sääntömuutoksista. Vuonna 2019 toimikuntaan kuuluvat: Hanna Pötsönen (pj.), Pauliina Koskela, Sanni Kettunen ja Eeva-Liisa Särkelä.

Koulutus- ja kansainvälisten asioiden toimikunta

Suunnittelee ja toteuttaa muun muassa EDUCA-messuja ja Käsityön upea tulevaisuus - seminaaria (11.5.). Koulutustoimikunta vastaanottaa opetussuunnitelmaan (2014) ja sen käyttöönottoon liittyviä kuulumisia ja kyselyjä sekä vastaa mahdollisuuksien mukaan koulutustoiveisiin.
Tekee yhteistyötä Viron tekstiili- ja teknisen työn opettajien ja NST:n kanssa. Uutta kansainvälistä toimintaa kartoitetaan. Vuonna 2019 toimikuntaan kuuluvat: Mari Salovaara (pj), Minna Hankala-Vuorinen, Iina Ruuskanen, Annamari Pyöriä ja Nina Pakkala.

Tiedotustoimikunta

Päivittää liiton netti- ja Facebook -sivuja, tiedottaa jäsenistölle näiden lisäksi sähköpostilistalla jäsenkirjeillä. Toimikunta laatii lehdistötiedotteita, päivittää liiton esitteitä sekä muuta materiaalia ja kirjoittaa Tekstiiliopettaja -lehteen "liitto tiedottaa" -palstaa. Vuonna 2019 liiton teemana on “Suomen suurin käsityökoulu - peruskoulu”, joka tulee myös esiin viestinnässä.  Vuonna 2019 toimikuntaan kuuluvat: Iina Ruuskanen (pj), Saara Tahvanainen, Helena Hämäläinen ja Johanna Wahlberg.

Edunvalvontatoimikunta

Edunvalvontatoimikunta aloittaa uutena toimikuntana vuonna 2019. Toimikunta seuraa erityisesti uuden tuntijaon suunnittelua ja kokoontuu tarvittaessa. Toimikunnan koollekutsujana toimii Johanna Wahlberg ja mukana ovat lisäksi Hanna Pötsönen ja Maritta Virtanen.

Lehden toimitusneuvosto

Tekstiiliopettaja-lehti ilmestyy neljästi vuodessa. Toimituskunta kokoontuu jokaisen lehden edellä suunnittelemaan ja ideoimaan tulevaa lehteä ja kirjoittaa lehteen tulevat jutut. Toimituskuntaan kuuluu vuonna 2019 Jaana Pakarinen (pj), Saara Tahvanainen (sihteeri), Liisa Vuolas ,Iina Ruuskanen, Anna Kouhia, Maria Brandstaka ja Helena Hämäläinen. Lehden taittaa Sanna Lehti.