Hallituksen jäsenet

Vuonna 2021 Tekstiiliopettajaliiton  hallitus muodostuu seuraavista henkilöistä.

Puheenjohtaja:

• Minna Hankala-Vuorinen, Tampereen seudun tekstiiliopettajat ry.

Varapuheenjohtajat:

• Annamari Pyöriä, Helsingin seudun käsityönopettajat ry.
  • Iina Ruuskanen, Helsingin seudun käsityönopettajat ry.

Varsinaiset jäsenet:

• Heli Lehtelä, Tampereen seudun tekstiiliopettajat ry
  • Marjo Malinen, Helsingin seudun käsityönopettajat ry.
  • Tiina Torvinen, Käsitys ry.
  • Tanja Töyrylä-Kannisto, Tampereen seudun tekstiiliopettajat ry.
  • Anu Vartiainen, Etelä-Hämeen tekstiiliopettajat ry.
  • Johanna Wahlberg, Oulun seudun tekstiiliopettajat ry.

Varajäsenet:

• Piritta Peltomäki, TK-kilta
  • Nina Pakkala, Lahden seudun tekstiiliopettajat ry.
  • Auli Saarinen, Helsingin seudun käsityönopettajat ry.

Voit tutustua hallitukseen tarkemmin täällä!

Toimikunnat

Työvaliokunta

Työvaliokunta käsittelee valiokuntien ja toimikuntien esitykset ja valmistelee hallituksen kokoukset. Vuonna 2021 toimikuntaan kuuluvat: Minna Hankala-Vuorinen (pj.), Annamari Pyöriä, Iina Ruuskanen ja Sanni Ämmälä, järjestösihteeri.

Taloustoimikunta

Laatii talousarvion ja seuraa taloustilannetta. Vuonna 2021 valiokuntaan kuuluvat: Annamari Pyöria (pj.), Iina Ruuskanen, Minna Hankala-Vuorinen ja Sanni Ämmälä, järjestösihteeri.

Järjestötoimikunta

Vastaa vuoden käsityönopettajan valinnasta, lukiodiplomi- ja päättöluokkalaisten stipendien myöntämisestä, pitää yhteyttä alamme opiskelija- ja paikallisyhdistyksiin, listaa ja kartoittaa mahdollisia yhteistyökumppaneita, ylläpitää yliopistoyhteistyötä sekä tarvittaessa huolehtii sääntömuutoksista.  Vuonna 2021 suunnittelee liiton 110-vuotis juhlavuotta. Vuonna 2021 toimikuntaan kuuluvat: Piritta Peltomäki, (pj), Auli Saarinen, Heli Lehtelä ja Tanja Töyrylä-Kannisto.

Koulutus- ja kansainvälisten asioiden toimikunta

Suunnittelee ja toteuttaa muun muassa EDUCA-messuja ja Käsityön upea tulevaisuus - seminaaria sekä Kädentaidot-messuja. Koulutustoimikunta vastaanottaa opetussuunnitelmaan (2014) ja sen käyttöönottoon liittyviä kuulumisia ja kyselyjä sekä vastaa mahdollisuuksien mukaan koulutustoiveisiin. Toimikunta tekee yhteistyötä Viron tekstiili- ja teknisen työn opettajien ja NST:n kanssa. Uutta kansainvälistä toimintaa kartoitetaan. Vuonna 2021 toimikuntaan kuuluvat: Marjo Malinen (pj), Anu Vartiainen, Nina Pakkala, Tiina Torvinen, Auli Saarinen ja Johanna Wahlberg.

Edunvalvontatoimikunta

Edunvalvontatoimikunta aloitti uutena toimikuntana vuonna 2019. Toimikunta seuraa erityisesti uuden tuntijaon suunnittelua ja kokoontuu tarvittaessa. Mukaan pyydetään tarvittaessa myös hallituksen ulkopuolisia jäseniä. Vuonna 2021 toimikuntaan kuuluvat Minna Hankala-Vuorinen (pj), Annamari Pyöriä, Piritta peltomäki  ja Heli Lehtelä.

Tiedotustoimikunta

Päivittää liiton nettisivuja ja sosiaalisen median kanavia ja tiedottaa jäsenistöä näiden lisäksi sähköpostilistalla jäsenkirjeillä. Toimikunta laatii lehdistötiedotteita, päivittää liiton esitteitä sekä muuta materiaalia ja kirjoittaa Tekstiiliopettaja -lehteen "liitto tiedottaa" -palstaa. Vuonna 2021 liiton teemana on “Taidon polut ja ainerajat ylittävä yhteistyö”, joka tulee myös esiin viestinnässä.  Vuonna 2021 toimikuntaan kuuluvat: Iina Ruuskanen (pj), Sanni Ämmälä, järjestösihteeri, Minna Hankala-Vuorinen, Marjo Malinen ja Nina Pakkala.

Lehden toimitusneuvosto

Tekstiiliopettaja-lehti ilmestyy neljästi vuodessa Vuodesta 2021 alkaen lehti ilmestyy sähköisenä. Toimituskunta kokoontuu jokaisen lehden edellä suunnittelemaan ja ideoimaan tulevaa lehteä ja kirjoittaa lehteen tulevat jutut. Toimituskuntaan kuuluvat vuonna 2021 Jaana Pakarinen (päätoimittaja), Liisa Vuolas, Iina Ruuskanen, Anna Kouhia ja Helena Hämäläinen. Lehden taittaa Sanna Lehti.