Työvaliokunta

Työvaliokunta käsittelee valiokuntien ja toimikuntien esitykset ja valmistelee hallituksen kokoukset. Vuonna 2018 toimikuntaan kuuluvat: Maritta Virtanen (pj.), Minna Hankala-Vuorinen, Minna Matinlauri ja Liisa Vuolas.

Taloustoimikunta

Laatii talousarvion ja seuraa taloustilannetta. Vuonna 2018 valiokuntaan kuuluvat: Liisa Vuolas (pj.), Emma Koskinen, Iina Ruuskanen ja Helena Hämäläinen

Järjestötoimikunta

Vastaa vuoden käsityönopettajan valinnasta, lukiodiplomi- ja päättöluokkalaisten stipendien myöntämisestä, pitää yhteyttä alamme opiskelija- ja paikallisyhdistyksiin, listaa ja kartoittaa mahdollisia yhteistyökumppaneita, ylläpitää yliopistoyhteistyötä sekä tarvittaessa huolehtii sääntömuutoksista. Vuonna 2018 toimikuntaan kuuluvat: Hanna Pötsönen (pj.), Pauliina Koskela ja Helena Hämäläinen.

Koulutustoimikunta

Suunnittelee ja toteuttaa  EDUCA-messuja, Käsityön upea tulevaisuus - seminaaria 14.4.  ja Kuopion syyspäiviä 6.-7.10. Koulutustoimikunta vastaanottaa opetussuunnitelmaan (2014) ja sen käyttöönottoon liittyviä kuulumisia ja kyselyjä sekä vastaa mahdollisuuksien mukaan koulutustoiveisiin. Vuonna 2018 toimikuntaan kuuluvat: Minna Matinlauri (pj), Minna Hankala-Vuorinen, Katja Mäki-Kaila, Iina Ruuskanen, Mari Salovaara  ja Maritta Virtanen.

Tiedotustoimikunta

Päivittää liiton netti- ja Facebook -sivuja, tiedottaa jäsenistölle näiden lisäksi sähköpostilistalla jäsenkirjeillä. Toimikunta laatii lehdistötiedotteita, päivittää liiton esitteitä sekä muuta materiaalia ja kirjoittaa Tekstiiliopettaja -lehteen "liitto tiedottaa" -palstaa. Vuonna 2018 toimikunta panostaa erityisesti liiton teeman “Näkyvä käsityö” esilletuomiseen.  Vuonna 2018 toimikuntaan kuuluvat: Liisa Vuolas (pj.), Mari Salovaara, Emma Koskinen ja Iina Ruuskanen.

Kansainvälisten asioiden toimikunta

Tekee yhteistyötä Viron tekstiili- ja teknisen työn opettajien ja NST:n kanssa. Uutta kansainvälistä toimintaa kartoitetaan. Vuonna 2018 toimikuntaan kuuluvat: Minna Hankala-Vuorinen (pj.), Katja Mäki-Kaila ja Minna Matinlauri.

Lehden toimitusneuvosto

Tekstiiliopettaja-lehti ilmestyy neljästi vuodessa. Toimituskunta kokoontuu jokaisen lehden edellä suunnittelemaan ja ideoimaan tulevaa lehteä ja kirjoittaa lehteen tulevat jutut. Toimituskuntaan kuuluu vuonna 2018 Jaana Pakarinen (pj), Liisa Vuolas (sihteeri), Iina Ruuskanen, Anna Kouhia, Mari Salovaara, Maria Brandstaka, Helena Hämäläinen, Laura Voipio ja Outi Lähetkangas. Lehden taittaa Sanna Lehti.