Hallituksen jäsenet

Vuonna 2020 Tekstiiliopettajaliiton  hallitus muodostuu seuraavista henkilöistä.

Puheenjohtaja:

• Minna Hankala-Vuorinen, Tampereen seudun tekstiiliopettajat ry.

Varapuheenjohtajat:

• Annamari Pyöriä, Helsingin seudun tekstiiliopettajat ry.
  • Iina Ruuskanen, Helsingin seudun tekstiiliopettajat ry.

Varsinaiset jäsenet:

• Sanni Kettunen, Pohjois-Savon tekstiiliopettajat ry.
  • Marjo Malinen, Helsingin seudun tekstiiliopettajat ry.
  • Nina Pakkala, Lahden seudun tekstiiliopettajat ry.
  • Hanna Pötsönen, Lapin tekstiiliopettajat ry.
  • Anu Vartiainen, Etelä-Hämeen tekstiiliopettajat ry.
  • Johanna Wahlberg, Oulun seudun tekstiiliopettajat ry.

Varajäsenet:

• Pirita Peltomäki, TK-kilta
  • Hanna Pylvänäinen, Helsingin seudun tekstiiliopettajat ry.
  • Eeva-Liisa Särkelä, Oulun seudun tekstiiliopettajat ry.

Toimikunnat

Työvaliokunta

Työvaliokunta käsittelee valiokuntien ja toimikuntien esitykset ja valmistelee hallituksen kokoukset. Vuonna 2020 toimikuntaan kuuluvat: Minna Hankala-Vuorinen (pj.), Annamari Pyöriä, Iina Ruuskanen ja Sanni Ämmälä, järjestösihteeri.

Taloustoimikunta

Laatii talousarvion ja seuraa taloustilannetta. Vuonna 2020 valiokuntaan kuuluvat: Annamari Pyöria (pj.), Iina Ruuskanen, Minna Hankala-Vuorinen ja Sanni Ämmälä, järjestösihteeri.

Järjestötoimikunta

Vastaa vuoden käsityönopettajan valinnasta, lukiodiplomi- ja päättöluokkalaisten stipendien myöntämisestä, pitää yhteyttä alamme opiskelija- ja paikallisyhdistyksiin, listaa ja kartoittaa mahdollisia yhteistyökumppaneita, ylläpitää yliopistoyhteistyötä sekä tarvittaessa huolehtii sääntömuutoksista. Vuonna 2020 toimikuntaan kuuluvat: Hanna Pötsönen (pj.), Sanni Kettunen, Eeva-Liisa Särkelä, Pirita Peltomäki ja Hanna Pylvänäinen.

Koulutus- ja kansainvälisten asioiden toimikunta

Suunnittelee ja toteuttaa muun muassa EDUCA-messuja ja Käsityön upea tulevaisuus - seminaaria sekä Kädentaidot-messuja. Koulutustoimikunta vastaanottaa opetussuunnitelmaan (2014) ja sen käyttöönottoon liittyviä kuulumisia ja kyselyjä sekä vastaa mahdollisuuksien mukaan koulutustoiveisiin.
Tekee yhteistyötä Viron tekstiili- ja teknisen työn opettajien ja NST:n kanssa. Uutta kansainvälistä toimintaa kartoitetaan. Vuonna 2020 toimikuntaan kuuluvat: Marjo Malinen (pj), Annamari Pyöriä, Nina Pakkala ja Anu Vartiainen.

Edunvalvontatoimikunta

Edunvalvontatoimikunta aloitti uutena toimikuntana vuonna 2019. Toimikunta seuraa erityisesti uuden tuntijaon suunnittelua ja kokoontuu tarvittaessa. Vuonna 2020 toimikuntaan kuuluvat Minna Hankala-Vuorinen (pj), Sanni Kettunen, Annamari Pyöriä, Marjo Malinen  ja Johanna Wahlberg.

Tiedotustoimikunta

Päivittää liiton nettisivuja ja sosiaalisen median kanavia ja tiedottaa jäsenistöä näiden lisäksi sähköpostilistalla jäsenkirjeillä. Toimikunta laatii lehdistötiedotteita, päivittää liiton esitteitä sekä muuta materiaalia ja kirjoittaa Tekstiiliopettaja -lehteen "liitto tiedottaa" -palstaa. Vuonna 2020 liiton teemana on “Käsityöllä kestävän tulevaisuuden osaajia”, joka tulee myös esiin viestinnässä.  Vuonna 2020 toimikuntaan kuuluvat: Iina Ruuskanen (pj), Sanni Ämmälä, järjestösihteeri, Minna Hankala-Vuorinen ja Johanna Wahlberg.

Lehden toimitusneuvosto

Tekstiiliopettaja-lehti ilmestyy neljästi vuodessa. Toimituskunta kokoontuu jokaisen lehden edellä suunnittelemaan ja ideoimaan tulevaa lehteä ja kirjoittaa lehteen tulevat jutut. Toimituskuntaan kuuluu vuonna 2020 Jaana Pakarinen (päätoimittaja), Liisa Vuolas, Iina Ruuskanen, Anna Kouhia, Maria Brandstaka, Katka Mäki-Kaila, Helena Hämäläinen ja Marika Kerola. Lehden taittaa Sanna Lehti.

Tekstiiliopettajaliiton vuoden 2019 ja 2020 hallituksen jäseniä yhteisessä kokouksessa.