2013 on käsityön vuosi

Teksti: H.L

Käsi- ja taideteollisuusjärjestö Taito Group sekä Suomen käsityön museo ovat nimenneet tämän vuoden käsityön juhlavuodeksi. Tarjolla on monenlaista ohjelmaa, jossa tärkeintä on osallistavuus. Kantavan teemana on kestävä kehitys ja tavoitteena tehdä käsityötä näkyväksi ja tuntuvaksi.

Tehdään tästä vuodesta yhdessä käsityön juhlaa! Siihen on hyvät edellytykset: Taito ry:n viime vuonna tekemä käsityöalan trenditutkimus osoitti, että käsityö on nyt nousussa. Harrastajien määrä on lisääntynyt, arvostus noussut ja näkyvyys kasvanut. Käsityö on trendikästä, yhteisöllistä ja lisää hyvinvointiamme.

Kestävän kehityksen teema näkyy esimerkiksi sosiaalisessa mediassa toteutetuissa kilpailuissa. Tuunaus- ja Korjaa kauniisti -kilpailuihin voi osallistua joka kuukausi, koko vuoden ajan. Lisää projektistasi valokuva Käsityö elämässä -Facebook-sivun tapahtumaan. Joka kuukausi eniten tykkäyksiä saanut voittaa Taito-lehden vuosikerran!

- - - -

Käsityön vuosi netissä: